Dyla

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, August 15, 2010

berpura pura.

perlu ke berpura pura baik dengan orang yang sedia maklum kita sendiri rasa menyampah?

dalam dunia serba canggih lagi moden ni. memang ada orang macam ni. kan? bak kata orang, pijak semut pun tak mati. bila belakang. dah boleh buka kelab dah. ;)
entah lah. saya sendiri pun bukan sempurna mana pun bila nak bercakap tentang hal ni. tapi bila macam macam benda dah berlaku dalam diri saya yang baru berusia 20 tahun ni, saya mula terfikir. kita ni, sampai bila bak hidup pura pura. tak suka terus terang je tak suka. tak boleh. tak payah nak pikir apa tanggapan orang kat kita bila kita berterus terang. erm sesetengah orang kata, kalau semua benda nak terus terang, hubungan tu takkan rapat macam biasa. erm betul tu. mungkin bagi kita, niat nak terus terang tentang perkara yang salah dan benda yang kita tak puas hati. dari cakap belakang belakang. tapi kadang kadang di salah ertikan. susah lah.

tapi bagus ke dari cakap belakang dan salahkan orang lain padahal diri sendiri jugak tak puas hati dengan benda yang sama jugak? adil ker? dan berpura pura suka pada sesuatu perkara padahal diri sendiri memang dah menyampah tahap gaban dengan perkara tu. seronok bukan?

kesimpulannya, bukan senang kita nak ambil berat pada orang yang tak perlu semua tu. and bukan senang kita nak percaya orang yang kita anggap boleh di percayai. dan yang paling penting, bukan senang nak puas kan hati orang yang memang tak puas hati dengan kita. beringat dyla. ;)

No comments:

Post a Comment